Burger King sponsorerer ‘Vi elsker 90’erne’ og får deres eget brand aktiveret
Partnership har stået for at formidle sponsorater for ‘Vi elsker 90’erne’, og i den forbindelse fandt vi et værdimatch med Burger King, som nu har været med siden 2017.
01. Opgaven
Når man er partner på en musikfestival, som i dette tilfælde ’Vi Elsker 90’erne’, er det afgørende at være relevant i forhold til publikum, men også i forhold til Vi Elsker 90’erne. Burger King ville ud over at styrke deres brand, også gerne sikre en indtægt via salg af deres kerneprodukter.
02. Løsningen
En målrettet publikumsoplevelse, som indeholdt salg af udvalgte produkter fra Burger Kings velkendte burgermenuer fra en større salgsbod på festpladsen. Endvidere blev publikums kæreste eje, mobiltelefonen, omdrejningspunkt via mobilopladning, køb af powerbanks m.v. i et loungeområde.
03. Resultatet
Et værdimatch som både har haft et stort brandingmæssigt grundlag, kombineret med en bundlinjeorienteret aktivitet, som har skabt værdi for både Burger King og ’Vi Elsker 90’erne’.