Eksponering – hvordan og hvorfor?
Ser man på tendenserne igennem de senere år inden for sport marketing på tværs af landegrænser, så er selve aktiveringen blevet et endnu vigtigere redskab for de enkelte brands. Aktiveringen er blevet en afgørende del af brands marketingmix overfor udvalgte målgrupper. De enkelte brands ønsker i højere grad at komme ud blandt publikum/fans for herved at sikre mere nærvær og tilstedeværelse hos deres primære målgrupper. Marketingansvarlige anvender derfor en forholdsmæssig stor del af deres samlede marketingbudget på forskellige former for aktivering af deres sponsorater, hvor de kan være endnu mere i øjenhøjden med deres kunder for at opnå størst mulig brandloyalitet og præference for netop deres mærke.
Men for at sikre koblingen over for forbrugerne mellem brand & sponsorat (begivenhed, klub, landshold, individuel idrætsudøver m.m.), er der fortsat behov for at sikre synlighed på de udvalgte events og/eller sportsbegivenheder. Det er vigtigt, således TV-seere, fans m.fl. bliver associeret og gjort opmærksom på det konkrete sponsorbrand samt dets tilstedeværelse og support, når den enkelte sportsbegivenhed transmitteres for den/de konkrete målgruppe(r).
Prøv Amayse 3D tæppe teknologi herunder:
Hvad giver eksponering gennem 3D tæpper for virksomhederne?
De forskellige sponsorer og brands ønsker oftest at være synlige og få genkendelse af deres brand, når sportsbegivenheder vises på TV. Derfor oplever vi, at sponsorernes stigende ønske om aktivering – kombineret med synlighed i de primære highlights på TV går rigtig fint hånd-i-hånd med det som Amayse kan tilbyde. Det hænger bl.a. sammen med, at Amayse netop tilbyder attraktive måder, hvorved sponsorer kan sikre sig en effektiv og meget værdifuld logo-eksponering på TV.
Vores sortiment og teknologi gør nemlig, at vi kan sikre sponsorerne optimal og meget synlig logo-eksponering i netop de områder, som vises meget ofte i TV-vinklen under transmissionerne af sportsbegivenheder.
Derfor er værdien af vores teknologi samt 3D tæpper ved TV-transmitterede kampe meget stor, da vi selv på flade arealer skaber værdifuld 3D synlighed, TV-eksponering og høj medieværdi for sponsorerne.
Målinger af netop medieværdien af vores produkter og teknologi understreger, at de sikrer en ekstrem effektfuld eksponering, hvor mere end 70% af den samlede synlige medieværdi på TV fra eksempelvis en fodboldkamp er dokumenteret gengivet via de 3D tæpper, som vi har leveret til kampen.
Hvor stort er markedet for eksponering til sportsevents?
TV-transmitterede sportsbegivenheder er der jo heldigvis mange af hver måned, og derfor har vi også igennem årene fået vores forretning og produkter bredt distribueret rundt til mange lande både i og uden for Europa.
De føromtalte målinger omkring den effektive og høje medieværdi af vores teknologi og produkter understreger jo samtidigt også, at 3D tæpper kan anvendes mange steder – uanset sprog og kultur, da netop effekten og værdien af vort sortiment vil være stor uanset, hvilket kamera som transmitterer og viser sportsbegivenheden – ligegyldigt hvilket sprog og/eller kultur, der er tale om.
Så selvom vi har været på markedet i en del år, så er der fortsat rigtig mange sponsorer, som løbende bliver meget positivt overrasket, når de bliver klogere på vort setup, erfaring samt muligheder for at være dem behjælpelig med at skabe effektfuld synlighed på TV.
For hvilke sponsorere oplever I, det giver mest mening for?
Vi er absolut bedst til at sikre synlig og værdifuld TV-eksponering, så derfor henvender vort sortiment og knowhow sig primært til de sponsorer, som enten ønsker at manifestere deres tilstedeværelse ved en sportsbegivenhed og/eller de virksomheder, som har ønske om at udvide/forbedre deres ”awareness” eller kendskab på en effektfuld vis – ved en tydelig synlighed på TV.
Vi kan ofte synliggøre sponsorernes logo på en yderst effektfuld måde, og tit udnytter vi forskellige attraktive positioner ved en sportsbegivenhed mere effektivt og på en langt mere værdifuld måde, fordi vores teknologi giver mulighed for, at logoet vises langt mere tydeligt, når det ses i TV.
Hvem er typisk jeres kunder, og hvad betyder eksponeringen for deres sponsorat/branding?
Vores samarbejdspartnere er ultimativt de virksomheder som ønsker at få deres brand fremhævet/synliggjort på TV via sportsbegivenheder. Disse virksomheder kan i visse tilfælde være repræsenteret via klubber, forbund eller andet. Typisk afhænger det også af, hvem som har rettighederne til de enkelte positioner som anvendes med vores teknologi. Derfor har vi ofte et samarbejde på tværs, hvor der i dialoger med både vores salgsafdeling samt grafiske designere, ofte kan være flere virksomheder og beslutningstagere involveret i selve beslutningsprocessen.
Der er ikke nogen entydige sammenhænge mellem brancher og vores kunder – heldigvis er det mange forskelligartede brands og virksomheder, som ser værdi i at samarbejde med Amayse, og det ønsker vi naturligvis blot skal fortsætte således fremover.
Ved hvilke events/sportsgrene fungerer eksponeringsdelen bedst, og hvorfor?
Alle TV-transmitterede events er reelt set oplagte for vores teknologi samt ekspertise, så længe der findes kameraer med faste placeringer, samt at vi kan få nogle anvendelige opmålinger for, om vi kan udarbejde de særlige 3D effekter set fra TV-vinklen.
Vi er repræsenteret i en lang række sportsgrene såsom fodbold, rugby, cricket, håndbold, marathon, hockey, basketball, bordtennis m.fl. Og der er rent faktisk plads til endnu flere sportsgrene – vi byder gerne ind med kreative indspark og ideer.
Vi tilbyder også maling på græs og lignende underlag, hvor vi også der kan skabe en særlig effekt set fra TV, således sponsorernes logo kommer til at fremstå mere oprejst set på TV – selvom det rent faktisk er udført på et fladt underlag.
Hvordan ser et forløb ud med kunde?
Der findes mange forskellige forløb med vores kunder alt afhængig af den enkelte opgave som skal løses. Men i udgangspunktet er det en meget simpel proces, så snart vi kender til den enkelte kundes ønsker. Herefter har vi reelt blot brug for virksomhedens logo, og så går vores kreative designere i gang med at visualisere, hvorledes den konkrete kundes logo vil kunne komme til at blive vist og eksponeret på TV.
Vi gør det således muligt for den marketingansvarlige og/eller endelige beslutningstager at godkende det endelige design og grafiske udtryk ud fra konkrete simulationer samt oplæg for at gøre processen for vores kunder så simpel og nær på virkeligheden, som vi kan.
Som led i vores løbende udvikling af nye værdiskabende muligheder for vores kunder, har vi videreudviklet på vores 3D tæpper, således vi nu har en teknologi, hvor det er muligt at vise to logoer på ét og samme underlag.
Denne teknologi har vi oprindelig udviklet til cricket, hvor man anvender to forskellige hovedkameraer til at transmittere kampen. Med vores nyeste teknologi kan vi vise to logoer på ét og samme underlag, hvilket i øvrigt også er en teknologi som er anvendt inden for fodbold. Det vil i fodbold konkret betyde, at man på samme tæppe position kan vælge at vise to logoer – eksempelvis ét i første halvleg samt et andet i anden halvleg og dermed skabe differentieret værdi på den samme position, hvis man ønsker det.
Se i øvrigt Amayse 3D tæppe teknologi samt produktmuligheder.
Går du med tanker om, hvordan din virksomhed kan styrke jeres brand gennem eksponering ved sportmarketing, så tøv ikke med at kontakte Partnership.